Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Kia Retona

Jestli máte značku, na kterou admin zapoměl, nevadí, pište sem
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Necky
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: Čt 23.04.2015, 17:43
Auto: Kia Retona
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Necky » Po 01.04.2019, 8:04

Jo, ten filtr v nádrži není, je tem jen sítko. Retona nemá podávací čerpadlo, takže tam budeš asi v klidu. Když sklopíš zadní sedačky, tak pod nimi najdeš takové sloní ucho na suchý zip. To odepneš, odmontuješ plech a najdeš tam vlez do nádrže. Je to práce na prd, raději bych udělal nejdříve ten test vstřiků pomocí přepadů. Na něj stejně potřebuješ dva lidi(jeden startuje a druhý čumí, kudy se valí nafta), takže se raději poraď s mechanikem(píšeš, že nejsi v autech zdatný). Než se vrtat v nádrži a zjistit, že je v cajku, tak bych raději měl sichr, že vstřik je nebo není v háji. Co to ještě může být a opravdu se mi to stalo, tak to je palivový filtr. Na jednom autě mi to dělal odvzdušňovací šroub. Měl křivou podložku, které jsem si nevšiml a když jsem si ji vyměnil, tak byl klid. Ale to je tak jeden filtr z deseti milionů, co se zrovna mě dostal pod ruku, takže bych viděl závadu hned v první variantě, kterou zřejmě bude vstřik. Mě to taky přisávalo vzduch, když to dlouho stálo, tak padala nafta, když jsem přidal plyn pod zátěží, tak to zakuckalo a chcíplo. Jestli máš Retonku z Reichu, tak tam ještě hledej předvstřik, který bývá na levé straně motoru u čerpadla, a krabičku přepínání výkonu, která je u nohou spolujezdce. V Reichu to tam dávali kvůli emisím v obcích. Ale s tím by neměl být problém.




Pivisek
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Ne 31.03.2019, 19:09
Auto: Kia Retona 2.0 61 Kw
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Pivisek » Po 01.04.2019, 13:00

Necky napsal:
Po 01.04.2019, 8:04
Jo, ten filtr v nádrži není, je tem jen sítko. Retona nemá podávací čerpadlo, takže tam budeš asi v klidu. Když sklopíš zadní sedačky, tak pod nimi najdeš takové sloní ucho na suchý zip. To odepneš, odmontuješ plech a najdeš tam vlez do nádrže. Je to práce na prd, raději bych udělal nejdříve ten test vstřiků pomocí přepadů. Na něj stejně potřebuješ dva lidi(jeden startuje a druhý čumí, kudy se valí nafta), takže se raději poraď s mechanikem(píšeš, že nejsi v autech zdatný). Než se vrtat v nádrži a zjistit, že je v cajku, tak bych raději měl sichr, že vstřik je nebo není v háji. Co to ještě může být a opravdu se mi to stalo, tak to je palivový filtr. Na jednom autě mi to dělal odvzdušňovací šroub. Měl křivou podložku, které jsem si nevšiml a když jsem si ji vyměnil, tak byl klid. Ale to je tak jeden filtr z deseti milionů, co se zrovna mě dostal pod ruku, takže bych viděl závadu hned v první variantě, kterou zřejmě bude vstřik. Mě to taky přisávalo vzduch, když to dlouho stálo, tak padala nafta, když jsem přidal plyn pod zátěží, tak to zakuckalo a chcíplo. Jestli máš Retonku z Reichu, tak tam ještě hledej předvstřik, který bývá na levé straně motoru u čerpadla, a krabičku přepínání výkonu, která je u nohou spolujezdce. V Reichu to tam dávali kvůli emisím v obcích. Ale s tím by neměl být problém.
Děkuji za rady.
Ono mi někde nádrž prokapává. Zkoušel jsem pod ní jednou dát kartonový papír a bylo vidět že únik tam nějaký je. Tohle ale počítám nebude ten problém, že je "děravá" nádrž. Je pravda, že mi to kolikrát chcíplo hned u baráku, když jsem potřeboval vyjet kopec. Co takový vstřik stojí?
A zvládnu si udělat ten test sám doma? Je na to nějaký postup? Jak vyndat, jak/kam koukat. Co to má nebo nemá dělat. :-)




Pivisek
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Ne 31.03.2019, 19:09
Auto: Kia Retona 2.0 61 Kw
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Pivisek » Po 01.04.2019, 20:12

Tak jsem to dnes u nádrže rozebral a tam opravdu krom plováku nic není. Ba ani to sítko. Šel jsem tedy po hadickach/teubickach dal, až jsem přišel až k motoru a tam už to jde rovnou do palivového filtru. Je možné, že tohle auto vůbec nemá čerpadlo? Nicméně jsem si všiml, že 3 vstrik od předu je mokrý. A zrovna od něj jde jestli tomu tedy dobře rozumím prepadova nafta do něčeho a z toho už to jde zase zpět do nádrže. Přikládám foto. Bude tedy tento vstrik pravděpodobně v háji?
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek



Avatar uživatele

Necky
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: Čt 23.04.2015, 17:43
Auto: Kia Retona
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Necky » Po 01.04.2019, 20:28

Když je vstřik mokrý, bude to tam. Ten test se dělá tak, že sundáš přepady, propojíš je a s citem nastartuješ. Chce to dva lidi, jinak zacákáš celé okolí naftou. Děravou nádrží to není, tudy ti to vzduch do motoru nepřisaje. Ten vstřik stojí dost, cca 5000 repasovaný, o novém ani nepřemýšlej, to je nad 14 000. Funguje to tak, že vymontuješ starý, pošleš ho a oni ti pošlou repas nebo zaplatíš kauci a pak jim pošleš starý. Takhle, co je pod 5000 je dobře, ale není ho problém sehnat i za 8000, to záleží na štěstí. Já ho měl na Sorento za 3500, byl někde v akci a jinak pod 5000 nešel, je to Bosch a co je Bosch je drahý.



Avatar uživatele

Necky
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: Čt 23.04.2015, 17:43
Auto: Kia Retona
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Necky » Po 01.04.2019, 20:38

Každopádně ten test dělěj s někým, kdo tomu rozumí. Možná bude potřeba odvzdušnit celou soustavu povolením vstřiku/vstřiků. Je to jednoduchá práce se 17 klíčem, ale být tebou, tak si k sobě někoho vezmu, kdo je trochu zdatnější. Dej vědět, jak jsi dopadl. Jo, nádrž na Retonu bude stát nová plastová 5000-7000 Kč, tak jí kup a nepřemýšlej raději ani o zavaření té staré kovové. Raději bych vyřešil instalaci plastovky než vaření kovovky. Je to bez podávacího čerpadla, tak by tam mohlo jít ledacos(z jiného auta), tu starou bys musel stejně kuchat a budou s tím starosti, šrouby, na kterých to je budou zrezlé, tak je budeš muset stejně dělat znovu.




Pivisek
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Ne 31.03.2019, 19:09
Auto: Kia Retona 2.0 61 Kw
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Pivisek » Stř 03.04.2019, 18:50

Ahoj. Tak mám nové poznatky. Ale vyřešeno stale není. :-(
Dnes jsem se pustil do odvzdusneni. Odvzdusnil jsem celý okruh. Nejdřív jsem odvzdusnil cerpadlo, pak jsem povolil jeden vstrik a odvzdusnil to i tam. Jak jsem začal vstrik přitahovat zpátky, motor naskočil. Párkrát proslapnuti plynu, poklepání na rameno, že jsem to vyřešil, nebo tedy aspoň přišel na příčinu. Sednul jsem do Retonky, najel asi 10km.Jelo to jako das.Zadne skubani, táhlo to jako bejk. Během jízdy pokus chcipnout a znovu nastartovat. Motor naskočil a jelo se dal. Přijel jsem domů, nechal jsem to hodinu stát. Pak jsem to zkusil znovu nastartovat. Motor naběhl a pěkně bublal. Po půl minutě začal skákat, chcipnul a byl jsem zase na začátku. Už nešlo nastartovat. Co to sakra může být? Ten vstrik bych asi vyloučil, když to letělo i do kopce jsem to prislapl a pohoda. Může to tedy být, že se to pořád zavzdusnuje, nebo v tom bude ještě jiný zádrhel? Dal už jsem zkoušet nemohl, protože jsem vytriskal baterku, při tom opětovném odvzdusnovani. 🤔



Avatar uživatele

Necky
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: Čt 23.04.2015, 17:43
Auto: Kia Retona
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Necky » Stř 03.04.2019, 19:47

Ahoj! Když to nebude tuto, tak už snad jedině EGR ventil :-D Ale neboj, bude to ten vstřik. To, že ho odvzdušníš je sice hezké, ale ten vstřik musíš také vyměnit :-D To mě takhle dělalo taky. Odvzdušnil-jel, zastavil-nenastartoval. Já jsem tak udělal místo AC pumpy balonek z VW(měl jsem ho i na Retoně). Vždy, když se tohle stalo, tak byl podtlakem splasklý. Někdy jsem to ještě rozchodil dopumpováním, ale nakonec jsem výměně vstřikovací trysky neutekl. Jak píšeš, tak jsem odvzdušňoval vždy, když jsem chtěl někam jet. Nejhorší bylo, že už si Retonu odvezl TAZ 4x4 a já neměl přibližovadlo. Zkus toto: Propojit přepady, s citem nastartovat(dva lidi) a který vstřik přeteče, ten je v háji. No a nebo jiného rádce než mě, ale myslím si, že moje verze je ta správná. Budeš mít kliku, pokud odešel jen jeden, je to drahý jako kráva.




Pivisek
nováček
Příspěvky: 5
Registrován: Ne 31.03.2019, 19:09
Auto: Kia Retona 2.0 61 Kw
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Pivisek » Stř 03.04.2019, 20:05

A když tedy pořídím tohle? https://bazar.automedik.cz/AMD0001894037/kia/retona
Stačilo by to, nebo mi to je k ho*nu? 😀
Jinak podle toho jak jsi použil slovo "tuto", Ty jsi od nekud z Plzeňska? 😉 Já jsem z Domažlicka/Bělá nad Radbuzou. Tuto my tady používáme často. 😀
Jak píšeš o těch prepadech, tak jestli už tomu tak trochu rozumím, tak mi přijde, že ty prepady jsou navzájem propojené k tomu 3 ventilu trubickami a až pak z něj to jde zpět do čerpadla a z něj pak zpět do nádrže. Je to možné?



Avatar uživatele

Necky
nováček
Příspěvky: 17
Registrován: Čt 23.04.2015, 17:43
Auto: Kia Retona
Stav: Offline

Re: Kia Retona

Příspěvek od Necky » Čt 04.04.2019, 9:38

No, jestli jsou ty vstřiky ze starého motoru, tak by mohly být taky načatý. Vzal bych k tomu mechána, já ti takhle "po telefonu" těžko poradím. Ano, ty přepady se vracejí do čerpadla, resp.zpět do nádrže. Je to něco jako okap na střeše. Přebytečnou naftu ti vrátí do nádrže. Právě když je "odstraníš", tzn vycvakneš z těch cvočků a propojíš(kvůli podtlaku), tak při jemném startování uvidíš, z kterého vstřiku lítá nafta. Za normálních okolností by to teklo do "okapu". Vstřik je systém trysek a těsnění. Když je něco v háji, tak zezhora(plzeňština) bude stříkat nafta. Já to dělal vstřik po vstřiku. Jo, jsem z Plzeňska, tutáme jako vejce vejci :-D



Odpovědět